Snö och Kallt!

Imorse när jag vaknadeo ch kollade ut var det vitt på marken, Brrr..
iaf jag gjorde min frukost och dog till stallet, släppte ut hästarna mockade så där.
Ingen värme precis. Hämtade Fille för och rida. Hum, Älg jakt så känner att det inte finns så mycke vägar att välja på men jag red bort mot Boda iaf ^^ och hälsade på min pappa :) OCH den här gången va han där på plats när jag kom iaf (;
Och innan är vi börja rida iväg så var det en tant som var ute och gick och jag kände att jaag följe efter henne en bit. Jag och Fille han inte riktigt i kapp Men sen kom vi om, och jag hatar det :P Man kan undra lite vad tanten tänkte nej men typ..
Sen red jag Drew. Mja han var bara pigg och dryg idag!!! Förstår inte, red lite dressyr sen ut en sväng. Och så klart blir han rädd för något och vägrar gå stuttsar hit och snurrar runt bakar och har sig. GUUUUD. Vadj ag än gjorde för att få honom att stå still gick absolut INTE. Phuu, väldigt billig idag igen! Förstår inte Jämt vid den här tiden och när vinter är slut är han omöjlig ibland!!! OCh Pigg! Visst, mycke svalare nu men ändå. Jag förstår inte hästen blir aldrig trött. Jaja. 
Föresten har jag tagit fram min rump värmare till sadeln (; Det var skönt att sitta på. Och faktiskt så kände jag hur mina knän frös idag. Det betyder att snart är vindern här och mer och mer kommer jag frysa. Gruvar mig när det blir så kallt att man får ont i fötternanär man hoppar av usch, hatar det verkligen. Satt fatksitk och fundera på det idag, boe vara stålet i stigbyglarna som gör att man fryser så fruktansvärt! Och då tänkte jag plast stigbyglar? dom kanske man håller si lite varmare i? hum jaaj ag vet inte kanske ska köpa ett par och testa :P
Och imorn ska jag jobba igen. Skönt att få in lite pengar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0